vrijdag 7 december 2007

Kiezen voor vrijheid!


Wat doe je als je een droom kunt waarmaken en je wordt voor de keus gesteld om een baan aan te nemen met een hoog salaris? Ga je voor de droom, voor de passie en voor het gevoel van vrijheid? De keuze tussen de vrijheid van geld, met een 40 uurs baan en de vrijheid van geest, buiten en in de zon, om de natuur te delen met andere mountainbikers. Wat doe je?

Ik heb gekozen voor de passie, voor het afmaken van mijn opleiding en voor het opzetten van mijn eigen mountainbike vakanties in het zuiden van Frankrijk. Daar ga ik voor en dus maak ik de opleiding af. Dat houdt ook in dat ik nog een tijdje heen-en-weer blijf reizen tussen Amsterdam en mijn halve baan in een sportschool en Nice en Draguignan om daar te trainen, te fietsen en les te geven.
Mountainbiken kan het mooiste zijn wat er is; opstakels op en af, rotsen, boomwortels, keien en steile paadjes op en af fietsen. Nieuwe plekjes ontdekken, een nieuw pad overwinnen en het plezier van de controle over je fiets en jezelf. Altijd in overleg met jezelf of je die helling nog wel kunt doen na 2 uur fietsen en als je dan nog omhoog kunt, in welke stijl. Hard en technisch of berekend en op reserve.
Om 04:00 gaat de wekker, want ik heb een vlucht om 06.50. Het is mooi zo leven; volgende week is de training, ook een stukje vakantie. Alleen zouden een paar dagen vrij zijn en helemaal niks doen ook goed uitkomen.

Geen opmerkingen: