vrijdag 30 november 2007

Sinterklaas en pepernoten in Carpentras

Ik verheug me op Sinterklaas.
Vorig jaar heb ik geen pepernoot gegeten, dus nu wil ik het overdoen, omdat ik in Nederland ben.
Daarna, op 8 december, vlieg ik weer op Nice en daarna wordt ik op 10 december in Carpentras verwacht. Dat is ongeveer 2,5 uur rijden van mijn huisje aan de Cote, maar nog steeds binnen de regio. Mooi is het daar.

Goed; een aantal collega's / klasgenoten en ik gaar een week trainen op het onder deel BMX. Je weet wel, die kleine fietsjes, zonder rem en waar je alleen maar staand op kunt fietsen. Nu ben ik zelf ook niet zo groot gelukkig. We gaan dat trainen omdat we tijdens het examen een 'dubbele' moeten springen. Op 30 meter van de start ligt een heuveltje op een BMX baan en dat is nog wel te doen, maar vaak ligt er op 50 meter dan een dubbele heuvel, die twee keer zo hoog en twee keer zo breed is. Daar moet ik overheen kunnen springen en gelukkig is dat voor een aantal collega's net zo eng en technisch als voor mij.

Een week lang BMX'en dus, scherend over heuveltjes, hangend in de bochten, sprintend over de laatste lijn. Tussen door ook nog oefenen in het kaart lezen, orienteren en de juiste punten afstempelen, want dat wordt ook op het examen verwacht. Dan moeten we in 1 uur, 3 punten gestempeld hebben....maar wel de juiste. Alles is een kwestie van oefenen en het is erg prettig om dat in december nog te kunnen doen. Als het zonnetje een beetje waterig is, maar wel zacht, 's avonds een glaasje wijn en sterke verhalen over de dag vertellen en pepernoten in plaats van chips. Ik heb er zin in.

Geen opmerkingen: