donderdag 26 augustus 2010

Grassprieten, graspollen, DE grasweek......





Buiten is het vandaag grijs, verschrikkelijk nat èn koud. Het is voor het eerst deze zomer dat ik denk dat een t-shirtje niet genoeg is terwijl ik achter mijn bureau zit. Sokken en een vest aan.....Wat een verschil al weer met gisteren, woensdag 25 augustus.

Op 25 augustus zat ik in Zwolle, voor de Grasweek, waar de toekomstige eerste jaars grassprieten en hun begeleiders de graspollen, voor een groots opgezette sport-introductie dag ook konden gaan mountainbiken. Hollandse luchten, een goeie 20 graden, een mooie omgeving en een heerlijke groep jongelui die zin hadden in een paar uurtjes mountainbiken.

De 4 begeleiders die voor en tussen de groep stonden waren 3 ervaren fietsers van de toerfietsclub Swolland en ikzelf. Ik had de eer om de groep te leiden door de oefeningen, maar de heren deden hartstikke leuk mee en kenden de weg en de omgeving. Een goeie combinatie, volgens mij.

Dat cluppie van studenten deden zo hun best, dat ik al snel door mijn vooraf-bedachte oefenstof heen was en ik ter plekke toch nog een hoop moest improviseren......een bidonnen spel leek wat te ambitieus terwijl ik naar de verrichtingen keek van de dames en heren, dus dan maar gewoon over de bidonnen heen rijden die daar waren neergezet om van de grond af te pakken.
Goed niveau, geen kapotte fietsen en rooie en bezwete koppies na het eerste rondje door het Westerveldse Bos, waar een oude vuilnisbelt is omgeturnd in een aantrekkelijke single-track route.
Neeee........dat was wel anders als de goed-gebekte en bijdehande studenten hier in het westen. Dit had veel meer charme en vriendelijkheid en vrolijkheid.....
Wat de meningen zijn van anderen weet ik niet precies, voor mij was het een heerlijke middag!

Geen opmerkingen: