zondag 3 oktober 2010

Verkenning parcours Roc d'Azur







Na een weekje in het franse departement Gard, met uitzicht op de Cevennen, zonder noemerenswaardige technische snufjes in huis dus heerlijk rustig, nu in St Aygulf voor de voorbereiding van de Roc d'Azur 2010.



Op zaterdag heb ik in mijn eentje het parcours van de 40km verkend. Het was een moetje.....slechts 1 week te gaan tot de wedstrijd en dus had ik het gevoel dat ik op zaterdag moest gaan. Een verkeerde beslissing vanaf het begin en dus heb ik geleden. Maar goed...ik heb het parcours voor het grootste gedeelte gezien. Het is veranderd.....op grote gedeelten is de bovenlaag weggespoeld en blijven er geulen over in rotsen en liggen er overal grote stenen. Een nieuwe afdaling die vrijwel recht naar benenen gaat. Vanaf bovenop de heuvel hebben ze de bosjes weggesnoeid, 1 meter breed en hupsakee....On y va!!

Daar gaan ongelukken van komen.

Okay; ik was niet in vorm en had mijn hoofd er niet bij...dat houdt in dat ik niet in mijn eentje een vieze gemene afdaling in ga. Verstandig toch?

Maar, vergis je niet!! Het is en wordt zwaar. Het weer belooft perfect te worden voor een mountainbike wedstrijd. Maandag gaat het regenen en hopelijk droogt het parcours een beetje uit in de dagen erna. Anders gaan we als een idioot andere banden kopen en die er donderdag, de dag voor mijn wedstrijd erop leggen.

Passons.....dat is frans voor 'maar goed'.

Hier zijn wat foto's van een trainingsritje op zondag. Heerlijk op het gemakje omhoog, een stevig technische afdaling omlaag, met gelukkig mijn gastheer voor me en vervolgens weer een aardig stukkie omhoog....

Geen opmerkingen: